close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אחרי החגים בעבודה- לחץ, עומס ובוס קשוח

מערכת שורשיט חשוון, תשעו01/11/2015

איך ניתן להתמודד עם הלחץ הבלתי פוסק של עבודה לאורך זמני שגרה?

תגיות:

תקופת החגים כבר מזמן מאחורינו, שגרת העבודה היומיומית כבר כאן, ויחד איתה הלחצים, העומסים והתמודדות הבלתי פוסקת עם הלקוחות, הקולגות ולעיתים גם עם הבוס הקפדן והקשוח. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות מעשיות להתמודדות עם ימי עבודה ארוכים, עמוסים ולחוצים במיוחד.

  • הקפידו על ארוחת בוקר בריאה ומזינה- מחקרים רבים בתחום התזונה מוכיחים כי אנשים המקפידים על ארוחת בוקר בריאה ומזינה הינם אנשים פרודוקטיביים יותר במהלך שעות היום. היוועצו עם תזונאית או דיאטנית והרכיבו לעצמכם תפריט יומי בריא ומזין שיאפשר לכם ליהנות מאנרגיה חיונית למשך
    כל שעות היום.
  • התחילו את יום העבודה שלכם מוקדם יותר- הקפידו להגיע למקום העבודה בין 15 ל-20 דקות מהמועד בו אתם אמורים להתייצב, וזאת על מנת "להיכנס" ליום עבודה חדש בלי לחץ וללא תחושה שמישהו רודף אחריכם. את הזמן העומד לרשותכם נצלו לטובת התארגנות משרדית, כלומר, הכנה ושתייה של ספל נס קפה או כל סוג אחר של קפה האהוב עליכם, רישום של כל המטלות העומדות לפניכם ושליחת מיילים לצרכי קבלת תגובה לנושא מסוים מהלקוחות.
  • האצלת סמכויות- עברו על רשימת המטלות היומית שלכם ובדקו אילו מטלות אתם חייבים לבצע בכוחות עצמכם ואילו מטלות ניתן להעביר ליתר אנשי הצוות העובדים עימכם. האצלת סמכויות היא הדרך היחידה להשלים את כל המטלות העומדות בפניכם והיא גם הדרך היחידה שתאפשר לכם ליהנות ממרווחי זמן פנויים בין מטלה למטלה.
  • נצלו את מרווחי הזמן הפנויים לטובת העמקת הידע המקצועי שלכם- במידה ועומד לרשותכם זמן פנוי במהלך יום העבודה, הקפידו לנצל אותו לטובת העמקת הידע המקצועי שלכם ולא לבזבז אותו בשיחות חולין עם הקולגות או התעסקות מיותרת בסמארטפון לצורך בדיקת מיילים אישיים, הודעות כתובות וכדומה. העמקת הידע המקצועי יכולה להתבצע באמצעות קריאת ספרות מקצועית בתחום עיסוקכם, גלישה באתרי אינטרנט העוסקים בתחום עיסוקכם וכדומה.
  • צאו לארוחות צהריים משותפות עם לקוחותיכם או עם הקולגות שלכם למקום העבודה- את שיחות החולין ושיחות ההתעדכנות עם הלקוחות והקולגות תוכלו לבצע באמצעות ארוחות צהריים משותפות.
  • תכננו את יום המחר כבר היום- בשעה האחרונה שלכם במקום העבודה, הקפידו לבדוק אילו מטלות בוצעו ואילו מטלות דורשות המשך טיפול. הכינו את רשימת המטלות של יום המחר בעבודה, ובדקו מה אתכם יכולים לבצע כעת לצורך קידום המטלות ביום המחר. כמו כן, הקפידו לסדר את סביבת העבודה שלכם ולהשליך הצידה את כל הניירת שאיננה תורמת לכם מאומה.

הדבר האחרון והחשוב ביותר הוא שברגע צאתכם מהמשרד נתקו את עצמכם באופן מוחלט מהעבודה. סוף יום העבודה הוא הזמן להניח את כל ענייני העבודה ליום המחר, ומאותו אותו רגע לפנות את עצמכם לזמן איכות עם בני המשפחה והחברים הקרובים אליכם.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה